BenQ: klant aan het woord

Door admin

Klanten aan het woord

BenQ
Bij BenQ ligt de nadruk op gebruikersgeoriënteerde oplossingen in digital lifestyle design.

Het bedrijf is continu bezig om innovatieve ideeën te ontwikkelen op het gebied van technologie en zich veelvuldig te onder-scheiden met design. Sinds 2001 is BenQ uitgegroeid tot een van de marktleiders in informatietechnologie en amusements-lektronica. De producten die het bedrijf op dit moment in het assortiment heeft, omvatten o.a. computerschermen, digitale schermen voor zowel scholen- universiteiten als voor de zakelijke markt, speciale gaming schermen, projectoren zoals beamer voor het creëren van een digitaal home cinema omgeving, design lampen en nog veel meer.

Wereldwijd zijn er kantoren van BenQ te vinden. Het hoofdkantoor is gevestigd in Taipei, maar in Eindhoven is het hoofdkan-toor voor Europa gevestigd. In dit kantoor werken 68 werknemers op de afdelingen: Finance, HR, logistiek, IT Klantenservice, Marketing en sales. BenQ behaalt op dit moment het meeste succes in Europa. BenQ zorgt heel goed voor de medewerkers. Dat zie je vooral in Taiwan; daar is het kantoor zo groen dat het lijkt alsof je in het bos werkt. Ze hebben er sportfaciliteiten, slaapruimten, zolang de medewerker zich maar goed voelt. BenQ heeft daarnaast ook corporate responsibility hoog in het vaandel staan. Zakendoen met landen met een dubieuze reputatie is uit den boze. “Daar blijven we ver vandaan, we blijven in de safe zone.”

Bij BenQ staat MVO ook hoog op het lijstje. Dit is niet alleen terug te zien in de mate-rialen en fabrieken, maar ze steunen ook veel goede doelen. Zo geven ze oude producten die nog goed te gebruiken zijn aan scholen die minder te besteden hebben. Tevens zorgen ze ervoor dat mensen die niet geschikt zijn voor de arbeidsmarkt toch een kans krijgen doordat zij de kapotte producten van BenQ uit elkaar mogen schroeven. Ook bouwt het bedrijf ziekenhuizen en universiteiten in en rondom Taipei. Een Aziaat drinkt niet alleen thee maar heeft ook een beleving bij een lekkere kop koffie. BenQ maakt dan ook met veel plezier gebruik van de koffieproducten en -apparaten van Refill. “Refill helpt heel goed daar waar nodig. Ze nemen mij werk uit handen. Ik hoef niet na te denken over mijn bestelling en dat is echt heel erg fijn. Dat scheelt mij dus heel veel werk. Ze hebben korte lijntjes en denken oplossingsgericht. Ze hebben echt hart en gevoel voor de klant. Ik heb een goede match met Refill en ben dan ook zeer tevreden over de service”. Voor ons begint een lekkere kop koffie bij Refill.

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken